familythree

Alla inlägg under oktober 2014

Av Jessica - 29 oktober 2014 09:42

Förbannade hosta! Kan inte sova på nätterna, helt slut hela dagarna. Tycker jag provat varenda huskur men inget funkar.
Det gör inte under för mitt humör direkt....
Jobb idag igen, barnen är på dagis efter ett par dagars ledighet. Båda längtade efter sina vänner o slippa sin mamma lite ?

Av Jessica - 26 oktober 2014 08:33

Idag har vi tydligen ställt tillbaka klockan... Det betyder att barnen gick upp innan 6 idag... Kl 8 satt vi i soffan o mös. Då hade vi duschat, ätit frukost, varit ute på promenad o fixat en tvätt ... Idag ska jag jobba igen så min underbara syster ska ta hand om tjejerna. Igår tog min fina vän hand om dom. Tack snälla ni som hjälper mig o klara vardagen ??
O tack mamma som lyssnar på mina hysteriska utbrott o gnäll.... På toppen av allt annat hon gör för oss ?
Hoppas den här dagen går fort, jag längtar till nattningen idag ?

Av Jessica - 17 oktober 2014 09:54

Igår hade Melina lite feber på dagis så det blev Vab idag. Maja fick såklart oxå stanna hemma så nu har vi massa mys o lek. Tittar på film o bygger tågbana. Älskar att vara hemma med barnen. De är så roliga ?
I helgen är jag ledig så jag hoppas de mår bättre så ska vi rida o busa massa ! Nästa vecka är det lååång jobbvecka så vi får ta vara på lediga dagar.

Av Jessica - 11 oktober 2014 10:20

Lördag morgon o vi är lediga. Det kunde inneburit massa mys, sovmorgon o lång härlig frulle. Här kör vi dock ett annat koncept... Fullt ös från det att barnen slår upp sina vackra ögon. Det ska lekas, byggas o stojas konstant. Frukosten äter man i farten, förhoppningsvis får man i sig en hel macka innan man ska delta i nästa lek.
Helt underbart är det, älskar varje sekund med mina prinsessor ??

Av Jessica - 9 oktober 2014 14:39

Packar upp o sorterar, packar upp o sorterar, packar upp o sorterar.... Det tar lixom aldrig slut! Bodde i en liten tvåa innan o nu borde jag ha massa plats i min fyra men jag får inte plats med alla grejer. O var kommer allt ifrån? Packat upp massa kartonger, påsar o löst men ändå är det lika mkt kvar. För att inte tala om hur stökigt det blir när barnen har så mkt yta o sprida sina leksaker på...
Trivs iaf, helt underbart med större lägenhet och en underbar balkong! Här blir vi kvar ett tag ?

Av Jessica - 6 oktober 2014 12:10

Barnen gick som vanligt upp tidigt. Vi hann mysa i soffan o busa lite innan det var dags för dagis. Så glad att de tycker om sin förskola, sällan några problem att lämna.
Efter lämning åkte jag direkt till stallet o tog en tur på min underbara häst. En alldeles perfekt start på dagen o veckan.
Nu borde jag packa upp hemma, städa o greja. Istället har jag bäddat ner mig i soffan framför tvn.... ?

Av Jessica - 5 oktober 2014 21:56

Tiden står inte direkt stilla... Har tänkt o blogga många ggr men inte tagit mig tid. För mkt som snurrar i huvudet så jag får inte riktigt fram alla ord på rätt sätt. Allt som hänt i sommar har påverkat mitt huvud. Både på gott o ont. Haft en helt underbar tid med familjen. Mina älskade flickor växer så det knakar. Men alla omställningar o tråkiga händelser har väckt ångesten o det har varit lämpligare än vanligt att behålla kontrollen. Hoppas vara på rätt väg iaf o ska försöka skriva av mig här så ofta som möjligt. Skönt att få allt ur huvudet ibland ?

Ovido - Quiz & Flashcards