familythree

Alla inlägg under september 2011

Av Jessica - 28 september 2011 12:18

   man kan inte säga att jag förberett mycket inför flytten... Typ ingenting faktiskt. Vet inte var jag ska börja och sen är det inte bråttom heller eftersom jag har hela helgen på mig. Plus att jag inte packat upp särskilt mycket sen flytten hit. Med detta i åtanke åkte jag o shoppa igår. Har kollat ut ett par skor som jag ville ha samt lite kläder. När jag kom till Allum hittade jag inte skorna och orka heller inte leta... På HM byggde de om och det var skitsvårt att ta sig fram med vagnen. Blev lite besviken (men ekonomisk) så jag stannade till på Lindex på vägen ut för att kolla efter en höstmössa till Maja. Hittade världens sötaste skor! (självklart MÅSTE man ha skor när man är 4 månader...)



Får jag med mej kartonger hem idag ska jag nog packa nåt...

Ska upp o rida sen, klart det är pissväder då!..



Av Jessica - 26 september 2011 10:13



Denna vecka händer det massa grejer. Både längtar och våndas... jag har fått en lägenhet i Partille och flyttar in i helgen. Känns bra att få nåt eget och komma på fötter igen. Har velat bo i Partille länge så det är kanon. Lagom stor lägenhet och billig hyra.

Samtidigt har jag "flyttahemifrånångest". Min mamma tog hand om mig när jag låg på botten och har hjälpt mig igenom hela graviditeten, förlossningen och början med Maja. Utan henne vet jag inte hur vi skulle klarat oss. Hon är den guld värd och det känns lite vemodigt att flytta men samtidigt behöver vi klara oss själva och det är ju inte som om vi inte kommer ses nästan varje dag ändå :)


             


På lördag ska jag även börja jobba igen. Bestämde mig från början att börja jobba halvtid redan nu för att kunna vara hemma längre med Maja. Nu behöver hon inte börja på dagis förrän hon är 1,5 år oc det känns som att det blir bäst för henne. Hon kan då gå och kommunicera så hon får ut mer av tiden där. Helst skulle jag självklart vilja vara hemma med henne dygnet runt resten av livet men det går ju inte   


Tar en dag i taget och hoppas på det bästa...

Av Jessica - 25 september 2011 19:02

Vi har tillbringat helgen hos Pernilla och Daniel för att passa Cindra medans de var på spa. Cindra är så himla mysig o ville gosa med Maja hela tiden. Vi sov alla 4 i samma säng, inte trångt alls :)


 

Idag var vi ute o lekte i sandlådan, tror Robert hade roligast  


   

Nu är vi hemma igen o har lagat mat. Maja har ätit smaksatt gröt och är hur nöjd som helst. Igår fick hon smaka på mitt päron och blev helt besatt :)


En kvällspromenix nu sen blir det sängen!



Av Jessica - 24 september 2011 16:03

Sitter hemma hos min syster och passar Cindra. De åkte bort över helgen på spa så jag o Robert sover här med Maja. Det är fullt ös, Maja är jättefascinerad av Cindras alla lekar :) Robert jobbar uppe i stallet men kommer snart och då tar vi en promenix.


Igår hade Maja seriösa problem med att somna, tog ca 2 timmar att lägga henne. Såklart vaknar hon halv 7 imorse oxå...

Hunnit rida har jag gjort med, orkar nog inget mer idag. Busa med Cindra räcker :)


Av Jessica - 23 september 2011 10:23

Idag blir min lilla prinsessa 4 månader! Tiden går så sjukt fort, känns som det var igår jag kom hem från sjukhuset. Vad hände med min hjälplösa lilla tjej som satt fastklistrad vid bröstet dygnet runt? Hon är nu en glad stor tjej som äter både gröt och potatis och vill leka hela tiden. Det tråkigaste som finns är att bara vara stilla, helst ska vi vara ute och titta på världen hela tiden.

Lilla MajaPiraya  


   

Av Jessica - 22 september 2011 11:16

Idag sov jag o Maja till halv 10. Riktigt länge för att vara Maja! Inte för att hon sover hela tiden,max 2 timmar mellan målen, men det var skönt att inte bli utsparkad kl 7 :)

Vi tog oss en promenix med hundarna eftersom slappIsa inte gjorde det :(

Tanken var att jag O Maja skulle åka till Jossan o Junior nu men shit vad jag e långsam i planeringen... Får se om vi hinner. Tänkte även kolla på Natta o Becka som ikväll ska hoppa clear round på ponnysarna de köpte av mig, får se om jag hinner det :p


 

Vackraste killen   


 

Finaste Räkan   


Är riktigt glad att Haffix o Räkan hamnade hos dessa tjejerna, ni är underbara!


Nu ska Maja äta lunch, en halv potatis :)



Av Jessica - 21 september 2011 22:04

Efter BVC idag så lagade jag lite käk o sen åkte jag upp till stallet. Lyckades mocka, borsta o sadla med Maja på armen... Fick assistans med tränset :) Lämnade Maja hos Robert o gunga iväg med Wilda  


Wilda var kanonpigg o det var riktigt roligt att rida idag, travade o galopperade en del. Hon behöver galoppträna och idag hade vi ett bra tempo utan att hon försökte dra en enda gång.


Jag o Isa bakade en paj när vi kom hem, gött o svulla lite innan sängen :)


GodNatt    

BVC

Av Jessica - 21 september 2011 12:56

Idag har vi varit på BVC för att väga, mäta och prata mat. Maja har gått upp 700 gram och vuxit 3 cm. Min stora lilla tjej  

Vi har redan börjat lite med mat, hon äter gröt på kvällarna och sen i förrgår äter hon även en halv potatis till lunch. Förhoppningen var att hon skulle sova bättre på nätterna när hon får gröt på kvällen men så har det inte blivit. Ammar fortfarande 3- 4 ggr på nätterna. Hoppas det blir bättre när hon lär sig äta mer.


Om mindre än 2 veckor börjar jag jobba igen. Samtidigt ska vi även flytta till Partille. Mycket på en gång, men spännande kommer det o bli.


Ikväll ska jag ut o rida på Wilda, hoppas det inte regnar för mycket då    

Ovido - Quiz & Flashcards