familythree

Alla inlägg under februari 2012

Av Jessica - 27 februari 2012 14:55

Nu var det verkligen längesen jag var här.... Så mycket att göra och så lite tid. En del har iaf hänt, både bra och dåligt. Snön och isen är iaf äntligen borta och man kan ta tag i ridningen på allvar. Wilda har massa vårkänslor och vill helst bara springa okontrollerat :)

Var på GHS igår men hittade inget som var direkt lockande. Blev en mössa och ballong till Maja... Vi har varit sjuka i typ en vecka nu men idag verkar febern vara borta hos oss båda. Försöker att bara mysa men lillfisen vill hemskt gärna busa järnet oxå...    Hon har tagit en powernap nu så ska återgå till leken.



Av Jessica - 16 februari 2012 14:37

Nuförtiden går jag på sparlåga känns det som. Allt är upponer o jag är glad om jag kommer ihåg att andas ibland känns det som... Just nu är Maja bortrest med sin pappa o kommer inte hem förrän på lördag. Jag vet, bara 2 dagar men varje sekund utan henne känns som en evighet. Jag kan inte ens sova för jag är så van att hon väcker mej ett par ggr varje natt så nu vaknar jag flera gånger utan att hon är här. Inte alls skönt med "egentid"... Idag har jag o Zabina tillbringat ett par timmar i stallet och jag fick ridit igenom Wilda hyfsat. Hon är under igångsättning men riktigt mjuk faktiskt. Lite seg i höger varv men lyssnar bättre än vad jag förväntat mig. Dock har hon skadat ena hoven lite, fläkt upp en bit på utsidan. Hon o "pojkvännen" står ju klistrade på varandra hela dagarna så han har nog trampat lite snett. Tur att det är snö så det hålls hyfsat rent iaf. Imon bitti åker vi upp o rider en sväng till. Kvällarna består av jobb o snaaaaaaart hoppas jag min lilla prinsessa är hemma!!


 

Av Jessica - 7 februari 2012 11:48

Får man sätta munkorg på barn?   

Maja är helt fantastisk på att äta. Dock inte mat utan ALLT annat! Hon har pillat loss klistermärkena på gåbilen, ätit hundmat, pillat hål på tv bänken och smakar på spånskivan, stoppat in tungan i ett minimalt ventilationshål i balkongdörren, tuggat på armband, en gummilist, blommor m m, m m...


Jag är extremt glad att jag hunnit se när hon stoppar i sig nåt så jag flyger på henne o plockar ut det. Hon försöker krypa iväg fort som s..... och kniper igen munnen, lilla busunge!   


Jag förstår verkligen vitsen med lekhage nu...   


 



Av Jessica - 4 februari 2012 19:48

Orden samarbetar inte just nu så här kommer lite update i kort.


     


Tiden springer iväg och dockan blir bara större o större   


 


Mer och mer påhittig kan tilläggas oxå...


 


Moffa köpte en lära gå bil som är riktigt poppis. Fullt ös!


 


Efter bus o stoj måste vi ju sköta tvätten oxå. Jag lägger i och Maja plockar ur...


 


Vi var i Ullared igår med syster och Maja hade jättekul. Shoppade dock nästan inget men såklart fick Maja välja lite leksaker   


   


Paddan (och jag) är löjligt trötta på kylan! Wilda värmer sig iaf bra med pojkvännen tills solen tar över.   



Ovido - Quiz & Flashcards