familythree

Alla inlägg under januari 2013

Av Jessica - 15 januari 2013 11:14

Idag är Maja på dagis. Jag o Melina bara myser o gör så lite som möjligt. Försöker lära mig att det är ok att ta det lugnt ibland. Måste inte städa o greja hela tiden. Har oxå bestämt att jag inte ska låtsas klara allt själv utan använder mig av alla i min närhet som vill passa o leka med barnen. Med Maja gjorde jag allt själv, när hon började på dagis hade vi aldrig haft barnvakt till henne. Nu måste jag lära mig o ta emot hjälp, är ju inte
så att jag inte får tid med barnen :)
För övrigt så går allt ok hemma dock har Melina varit täppt i näsan i typ 3 veckor. Varje natt får jag gå upp o spraya så hon kan få sova o äta ordentligt. Vi har oftast en skön dygnsrytm, vid 10 på kvällen däckar hon hårt o sen sover hon till 2,3. Äter halvsovande o somnar om till 5,6. Sen brukar vi gå upp vid 8 o mysa i soffan. Maja åt minst varannan timme dygnet runt så detta är lyx ;)

Av Jessica - 1 januari 2013 19:51

Första dagen på nya året har varit riktigt lugn. Vi var uppe sent igår, Maja o jag gick o la oss vid 1. Vid 2 tiden vakna Melina för mat o sen sov vi till nästa matning vid 6 tiden. Gick upp vid 9 o Maja sov till kl 11 :)
Städat o grejat hemma hela dagen o även tagit en långpromenad. Eftersom Maja sov ända tills hon egentligen brukar sova lunch så blev det ingen mer vila för henne. För 1 timme sen däcka hon o jag funderar på o joina henne snart... Sömn får man ju inte för mkt av nu så får väl passa på. Hoppas alla hade en bra nyår iaf, jag hade supermysigt :)

Ovido - Quiz & Flashcards