familythree

Alla inlägg under mars 2012

Av Jessica - 24 mars 2012 20:12

Jag o Maja har tillbringat kvällen med att baka lite. Bullar och kärleksmums. Det är väl mest jag som bakat, Maja har inte riktigt tid när hon springer runt o pratar o skrattar för sig själv. Fortfarande sjukt konstigt att se min lilla bebis gå alldeles själv. Var ju inte alls längesen hon kom väl? Älskade dockan!   


Imorse var jag ute på en promenix med Wilda. Hon var jättehalt i torsdags, dock bara i trav. Märkte inget när jag gjorde ordning henne eller värmde upp men när vi travade hade hon jätteont. Tror hon sträckt sig för igår var det mycket bättre och idag likaså. Liten markering nu bara så hoppas hon e igång snart igen. Veterinären kommer ändå i veckan, alltid e d nåt. Sjukt fin o gosig e hon nu iaf min prinsessa!   Wilda   


Om en vecka är vi i Polen. Ska bli sååååå najs att hitta på massa saker o framförallt shoppa!


Sen händer d grejer....

Av Jessica - 17 mars 2012 09:06

Min lilla docka går nu o är såååå duktig!   



 


Hon o hunden kommer bra överens oxå...



 

Av Jessica - 9 mars 2012 09:32

Det finns inte så mycket ork till allt som behöver och borde göras just nu. Det har hänt så mycket jobbiga grejer det sista så bloggen bl a har inte varit nån prio... De senaste dagarna har däremot varit fantastiska. Maja tog sina första steg i onsdags! Var på öppna förskolan och lekte när Maja helt plötsligt knallade iväg!!     Igår ville hon däremot inte gå överhuvudtaget, tror inte att hon riktigt har förstått att hon kan själv.   


Wilda har gått kanon de senaste dagarna, börjar bli mjukare och orka mer. Dock har hon fått ett par sår på bakbenen, ser ut som hon drattat på arslet i hagen. Inga stora sår, bara skrapsår. Är en stooooor hage med en slänt o där har väl Wilda glömt o lyfta på benen (som vanligt).... jaja, inget som påverkar henne eller ridningen iaf. Lite sugen på att börja träna dressyr för någon, känns som vi behöver det båda två. Man fastnar så lätt annars. Har inte tränat ordentligt på flera år o det sätter sig på självförtroendet... Känns inte som man kan nåt längre, knappt galoppfattning ibland...


Igår hittade jag mitt pass o det gick ut förra året... Dagens mission blir nog att fixa pass, hämta Majas pass, luncha hästarna, tvätta soffan, köpa matta, fixa käk, städa, tvätta o däremellan busa med Majsan    



Ovido - Quiz & Flashcards