familythree

Alla inlägg under mars 2014

Av Jessica - 29 mars 2014 07:47

Äntligen är hela familjen samlad. I torsdags kom mina hjärtan hem, inte bara man o barn utan även bästa vän ?? känns som en sten släppt från bröstet nu när alla är hemma. Det tog dock inte många minuter innan Maja o Melina började bråka över leksakerna men så lär det väl vara ett tag... De är iaf oftast supergulliga mot varandra ??
Segt att jag ska jobba hela långa helgen men nästa vecka tar jag igen tiden med mina små fisar!

Av Jessica - 23 mars 2014 18:44

Jag saknar mina bästa vänner... De är borta o jag vet inte när eller om saker blir som förr igen.... Min man är såklart min närmaste o han kommer snaaaart hem med min stora prinsessa ?? jag o Melina har det trots allt mysigt själva. Vi leker massa o håller igång dygnet runt.... ?
Ny jobbvecka snart, tack för en underbar helg mamma, pappa o Pernilla ??

Av Jessica - 21 mars 2014 20:27

Jag har en tendens o reagera väldigt snabbt på saker.... Framförallt på saker nära hjärtat, exploderar först o tänker sen... För längesen hade jag en bästa vän. Sen helt plötsligt hade jag inte det mer. Utan förklaring. För så gör den här personen, springer utan o konfrontera nån. Okej. Sen dömer den här personen hela tiden andra som reagerar exakt som hen. Förstår inte hen att hen faktiskt pratar/skriver om sig själv? Jag har blivit cynisk av allt, dömer kanske o hånar för o hålla avstånd. Jag gillar inte o bli sviken o besviken. Som om nån gör det ?

Av Jessica - 16 mars 2014 07:25

Underbara helg. Varit ledig sen i fredags o fått massa tid med barnen. Vi har varit sjuka allihop så det har varit en lugn helg. Jag o Maja var i stallet igår o red en sväng bara. Idag är barnen piggare, melina har ingen feber. Dock har vi hosta o snor så det räcker o blir över. Även halsen har svullnat. Oavsett allt detta så har det varit underbart o gå upp på morgonen med barnen o ha hela dagen ihop. Vi myser o leker ??
Imorse hörde jag Melina fnissa. Sen en rad pruttar o ännu mera skratt. ? Haha hon är så himla rolig, pappa upp i dan ?
Idag blir det oxå lugnt, Maja åker till Polen med sin pappa på tisdag o då blir jag o mellis ensamma en vecka. Ska bli mysigt men tomt utan halva familjen ?

Av Jessica - 12 mars 2014 09:59

Vissa är så lättlurade. Så falska o osäkra. Vänder kappan efter vinden. Kan inte ta tag i problem utan flyr och inbillar sig att alla andra är problemet. Jag är så trött på det beteendet. Jag är långt ifrån perfekt men jag kan be om ursäkt när jag överreagerar eller vräker ur mig nåt.
Iaf, när man ist väljer att umgås med nån annan (som man innan bara snackat skit om ) så borde ju iaf man börja med att vara ärlig mot den personen? Om man nu vet hur man är det... Den här nya kompisen borde ju veta hur dennes "hemligheter" kommit fram innan... Båda bästisarna säljer nu ut varandra. Kan inte annat än säga KARMA ! ?

Av Jessica - 10 mars 2014 08:05

Lite uppåt denna morgon. Sovit jättedåligt men ändå pigg. Fick förslag på en lägenhet som jag sökte direkt. En fyra i Mölnlycke till bra pris! Hoppas på det bästa, måste ju vara vår tur snart! Har även sökt en trea hos mamma men där är svårt o få. Håller tummarna iaf!
Igår var jag ute o red finesse för första gången på nästan 3 månader. Hon är så fin min tant. Hon bråkade bara en gång, trodde hon skulle bestämma när vi skulle gå hem men hon fick ge sig. Den hästen är verkligen mitt hjärta! Vi har ett så speciellt band, mycket tack vare fantastiska Lotta som behandlat henne o lixom bekräftat mina känslor jag får från Finesse.
Dags o lämna på dagis, åka o rida o sen vila lite innan kvällens jobb.

Av Jessica - 3 mars 2014 07:25

Denna helgen har varit ganska intensiv. Jobbade kvällen i fredags, upp tidigt på lördag för o fixa hästarna innan jag o barnen gick på horse show med mamma. Barnen tyckte det var jättekul o titta på hästarna! De klappade händer o studsade runt ?? Fick dock aldrig shoppat nåt mer än ballonger... Behöver å andra sidan inte direkt nåt heller. Vi åkte hem på em lagom så jag kunde vila en timma innan det var dags för månadens nattjobb. Vi har öppet till kl 2 sista helgen varje månad. Det var sjukt segt sista timmarna, såååå trött!
Hem o sova ett par timmar, blev väckt med pannkakasfrukost ?? Åkte o lekte med världens finaste systerson en stund. Dock var vädret riktigt äckligt så vi blev inte långvariga ute. Köpte med mat hem o myste ist. Jag la barnen vid halv 8 o somnade själv. Vaknade ett par ggr inatt när melina skulle äta bara. När ska hon sluta med det egentligen? ...
Nu är det dags o göra sig klara för dagis o jobb. Dagvecka nu, skönt o få vara med familjen på kvällarna.

Ovido - Quiz & Flashcards