familythree

Alla inlägg under december 2011

Av Jessica - 28 december 2011 22:22

Är så himla trött på tröttsamma grejer. Hur orkar man gnälla o tycka synd om sig själv hela tiden? Spela martyr så ofta? Döma andra för saker man själv gör? Nix, får ta o spendera mer tid lekandes med min vackra dotter så jag boostar positiv energi ;-)

Av Jessica - 25 december 2011 08:57

Igår var verkligen en perfekt julafton! På förmiddagen hade vi massa mys hemma, Maja log med hela ansiktet när hon fick dagens första klapp     Jag fick jättegosig och fin mössa och halsduk som jag ville ha av min älskling.

Efter morgonen hemma åkte vi till farmor, pappa och farbror och käkade, kollade kalle Anka och fick massa klappar. Min pappa är helt galen med o köpa klappar, vi fick sååå mycket bra saker. Tack!


På eftermiddagen åkte vi till mamma och alla syskon där vi fick ännu mera fina grejer! Tycker det är så roligt att samlas allihopa, till o med Maja vågade leka med alla. Maja fick en sjukt gosig rosa filt som vi har myst i sen igår.


Idag blir en lugn dag med kanske lite stall, får se vad som händer   

Av Jessica - 20 december 2011 18:47

Nu är det verkligen nära. Slagit in mer julklappar under em, tycker det är minst lika roligt som att öppna dom :)

Helgen var verkligen underbar, vi myste massa hela familjen o så fick jag ridit Wilda ordentligt och masserat Zezar. I söndags var vi oxå på Liseberg, perfekt väder för det även om vi frös rätt bra... Roligast hade nog Cindra som fick åka lite karuseller, tror nog hennes mamma hade minst lika kul   


Idag har vi shoppat lite, mest mat och städat en massa. Jag o Robert har varit sjuka sen i helgen, Maja smittade oss med en megaförkylning som inte verkar vilja försvinna... Maja är mkt friskare men vi snörvlar o gnäller ...   


Som avslutning på dagen kom det nu hem lite käk från Donken... magiskt   

Av Jessica - 14 december 2011 12:46

Igår var det 1 år sen vi var på Östra och tittade på våran bebis. Hon var lika vild då som nu och alldeles alldeles underbar!   


 


Maja är just nu jättesnorig med eftersom hon är pigg och feberfri så åkte vi till kusin Neos luciafirande på dagis. De var så himla söta alla små barnen som sjöng så duktigt o Maja var jättefascinerad. Dagen till ära hade Maja tomtekläder på sig oxå.

 



Har tagit ett tufft beslut i livet oxå, har insett att jag inte orkar så mkt som jag trodde o behöver en time out...


 

Älskar Dej För Alltid...

 

 

Av Jessica - 12 december 2011 13:44

Bara 12 dagar kvar. Ser fram emot julen, särskilt när man varit ute i god tid o e nästan klar med alla klappar! Igår satte vi upp granen, trodde Maja skulle vara jätteintresserad av allt pynt och ljus men hon tittar knappt på granen... Dammsugaren däremot, där har vi nåt riktigt intressant! Sötunge!


 


Duktiga tjejen har nu även avskaffat ett sömntillfälle om dagen... Nu har vi tur om man kan få henne o sova 2 timmar om dagen... Fattar inte var hon får all energi ifrån, hon sover ju inte bra på nätterna heller. Inatt vaknade hon typ 711 ggr... O så är det full fart genom hela lägenheten non stop...


I lördags var jag på julbord med jobbet, himla trevligt! Trivs så bra på mitt jobb o med mina kollegor!


Ska försöka vila 2 sek innan vi ska ut o promenera... :)


Av Jessica - 6 december 2011 12:20

Den här veckan började verkligen kanon. Fick ett mkt bra besked igår som förhoppningsvis kan ge nåt avslut i en långdragen process. Hade varit kanon att kunna lämna det förflutna nu. Lite kryptiskt men ibland är det bättre att säga mindre...   


Min härliga familj har ju kommit hem oxå, trodde jag skulle gosa ihjäl Maja i söndags!    Hon sov när jag hämtade dom vid tåget o vaknade i bilen på väg hem, hon var rätt förvirrad en stund över att se mig där. Sötast i hela världen!


Idag kom pappa med min gran som jag förvarat i hans förråd, dock glömde han alla tillbehör som fot, glitter o kulor... Jaja, får ta det imon. Längtar till Julafton när min docka ska få öppna maaasssa klappar!


       

Av Jessica - 3 december 2011 10:55

Denna helgen är jag alldeles ensam hemma. Maja har åkt med sin pappa till sin farmor. Saknar henne otroligt mycket! Trodde det skulle bli skönt att få sova iaf men jag vaknar var tredje timma ändå medans Maja nu passar på att bara vakna 1 (!) gång på natten hos farmor... Sketunge <3


Eftersom jag hatar att vara ensam hemma så har jag tillbringat mesta tiden i stallet och på jobbet. Ridit varje dag så nu kan jag knappt sitta pga träningsvärk... ;)


Telefonen har ballat ur oxå så kan inte ladda eller föra över bilder, kanske lyckas senare. Idag blir det glöggmys på jobbet, behövs i detta väder!



Ovido - Quiz & Flashcards