familythree

Alla inlägg under december 2012

Av Jessica - 31 december 2012 09:36

Idag är det sista dagen på 2012. Som om nån missat det... ;)
Haft ett händelserikt år, mycket känslosamt, fantastiskt o tragiskt. Wilda o jag flyttade hem igen efter ett par månader iväg. Känns skönt att vi fick en tid med familjen igen, både hästar o människor, innan hon gick bort. Fina vackra Wilda, alltid maximalt med otur. Friskförklarad ett par dagar innan hon skadade sig så illa att hon fick gå vidare o lämna oss i sorg. En fruktansvärd resa till Slöinge som jag är glad att jag hade min syster till hjälp med. Hon var stark hela vägen o fanns för Wilda in i det sista. Älskar o saknar min fina ponny <3
Nåt som vägde upp det tragiska var ju vår andra dotters ankomst. Vi är nu välsignade med två prinsessor o det är helt underbart! Önskar mig många lyckliga år med min fina familj.
Så mycket mer som hänt detta år men orkar inte skriva allt nu.
Önskar alla ett riktigt gott nytt år!

Av Jessica - 30 december 2012 13:08

Det var ett tag sen det blev nåt skrivet här. Har varit fullt upp, främst för att vår andra prinsessa kommit till världen <3 Melina föddes den 12e dec. Snabbt som tusan gick det, kom in vid 22.00 tiden o kl 03.11 var hon ute. Hann inte få nån bedövning som jag hoppats på men det var bara o gilla läget. Allt har iaf gått bra men man har ju inte direkt några lugna stunder... Maja är supersnäll mot melina men hon är oxå i en härlig trotsperiod... Kvällarna är stressigast just nu, Melina väcker Maja när hon vill ha mat o så ska man lyckas få båda att lugna sig samtidigt. Man känner att man lever iaf ;) Nu har vi varit i Ludvika sen i tors hos barnens farmor, skönt o ta en paus o få lite avlastning. Har ju stor hjälp hemma oxå men skönt o komma iväg lite med.
Snart är det nyår oxå, hoppas på ett friskt år med lyckliga barn <3 Blir en lugn kväll hemma eftersom barnen e så små men först middag med syster o familj :)
Dags o dra till buss o tåg :)

Av Jessica - 6 december 2012 12:57

Är ett milt uttryck för Majsan nuförtiden... Igår när hon skulle sova hoppa hon som en tok mellan oss, kastar nappar som hon sen måste gå ner o hämta, rymmer från sängen, ska sjunga, slåss o gosa samtidigt. Har testat alla möjliga metoder med henne vid läggning men hon denna funkar ändå bäst... Hon kör järnet i ca 1 timme o sen sover hon som en stock. Inte hela natten såklart, vaknar o pratar i sömnen ett par ggr men ändå helt ok. Älskade lilla bustroll.
Glömde säga att jag var på sista besöket hos bm i tisdags o bebben mådde bra. Massa vatten o rörlig. Ska på kontroll på östra nästa vecka men nuförtiden får man välja om man vill bli igångsatt eller vänta in naturlig förlossning. Så länge allt verkar bra kommer jag o vänta. Känns bäst att låta naturen ha sin gång o med igångsättning finns d risk för lååångt värkarbete. Får se när bebben väljer o komma helt enkelt :)

Av Jessica - 5 december 2012 11:56

Det är rätt tröttsamt o vänta o vänta o vänta... Lika tröttsamt o inte kunna sova nåt. Den sista månaden har jag sovit max 4 Tim varje natt. Försöker sova på dan med Maja men kan inte slappna av. Har försökt i över 1 timme nu med men icke. Supersuck helt enkelt... Får väl gå ut o gå ist. Sen ska Maja hämtas o hem o busa. Lilltrollet är jättetät i näsan så hon sover inte så bra heller. Vi ska jobba hårdare på att hon ska somna i tid nu oxå, hon är i en period av megatrots så det är rätt högljutt på kvällarna.. Tur hon e så söt då :)

Av Jessica - 2 december 2012 10:09

Första advent o ingen bebbe på g. Skulle faktiskt få en november bebbe :(
Det är dags att komma ut nu, jag tycker vi har väntat tillräckligt. Vill inte bli igångsatt så jag hoppas verkligen det kommer igång snart. Igår bytte jag alla gardiner, julpynta, städa, tvätta, handla m m utan en känning... Mysigt blev det iaf, även spjälsängen är klar.Nu sitter vi o myser i soffan, Maja tittar på barnprogram o jag dricker kaffe. Snart ska golven skuras o sen ska mattorna som e nytvättade placeras ut. Inga direkta planer idag, kanske föda lite i em? ;)

Ovido - Quiz & Flashcards