familythree

Alla inlägg under maj 2013

Av Jessica - 29 maj 2013 10:04

Långt ut i urskogen... Ska städa ur ett stall med Emelie. Melina är med, ska bli kul o se hur länge hon låter oss jobba ifred ;)

Av Jessica - 27 maj 2013 14:58

Suck vilken fm! Väckte barnen tidigt o stressade för att få de klara, fixa matsäck, packa för Melina o hinna fixa mig själv. Jag o Maja skulle på utflykt med öppna förskolan o Pernilla o mamma skulle passa Melina så vi kunde mysa lite själva. Kom halvvägs till Landvetter när bilen börja vibrera o motorlampan blinkade argt.. Direkt ner till verkstaden o kolla vad som var fel. En slang som pajat, vilket jag vetat länge var på
g... Fick iaf klartecken att köra iaf så jag släppte snabbt av melina o stressa iväg, tänkte att det är ju ok, blir bara några min sen. Kom halvvägs mellan Mölnlycke o kallebäck o där var det tvärstopp... Stod i kö med bilen som började hoppa mer o mer o stank bränd olja. Efter 20 min svängde jag av o körde tillbaka till Landvetter o sket i allt. Inte meningen att vi skulle komma iväg tydligen. Så på 3 tim kom jag ca 1 mil... Fick iaf kaffe o trevligt sällskap hos syster!
Tack alla för all hjälp idag! ( o annars med)

Av Jessica - 25 maj 2013 18:07

Vilken underbar dag det varit! Haft kalas för Maja o hon ( och vi) har haft jättekul! Massa bus o lek o många skratt. Tack alla ni underbara som förgyllde vår dag! <3

Av Jessica - 24 maj 2013 15:55

Idag när jag vakna var melina redan vaken, ingen aning om när hon vakna... Hon låg på mage o lekte med mitt täcke o log sitt underbara stora leende när hon såg att jag var vaken. Härligt att hon kan roa sig själv en stund :)
Maja fick sova ut o gick upp vid halv 10. Efter frukost o lek åkte vi till polisen o hämta ut melinas pass. Nu e vi redo!
Efter det blev det leklandet med mamma. En rolig stund med massa lek o Maja som konstant ropa "mommo"! Gosisen blev hur trött som helst sen o sov på vägen hem. Får se hur nattningen blir idag... Vi ska ju till moffa på middag snart o Maja ska få mer paket så förhoppningsvis är hon trött när vi kommer hem :) Imon är det ju stort kalas med hela familjen, ska bli så kul o ha alla samlade igen!

Av Jessica - 23 maj 2013 12:53

För 2 år sen låg jag på Mölndals sjukhus o led. Tyvärr minns jag inte så mkt, var tvärbäng på lustgas... Hade värkar i ett dygn, fick epidural, somnade, fick dropp för o få igång värkarna igen o krystade i 5 tim innan hon äntligen kom ut! Vilken resa det har varit sen dess! Underbart att vara välsignad med en stor o nu även en liten prinsessa. Jag älskar dig Maja!! Du är ljuset i vårt liv, det finaste som finns!!

Av Jessica - 22 maj 2013 13:07

Har shoppat loss i två dagar nu. Inga dyra saker men roliga :) Maja fyller år på torsdag o jag vill köpa hela världen till henne <3
Dock får hon nöja sig med ett gäng leksaker o kläder :)

Av Jessica - 19 maj 2013 22:26

Hur får man barn att somna på kvällarna o sen sova hela natten? Det gör man nog inte.
Det är en myt. Så måste det vara. För det spelar ingen roll hur mycket vi håller på rutiner, eller hur vi lägger henne, när Maja vill vara vaken så är hon vaken... O ärligt talat så orkar man inte bråka i flera timmar (typ 3-4) varje kväll, har ju trots allt melina o ta hand om oxå. Finns så många råd o tips man läser om o testat men jag tror helt enkelt att sovande barn är en myt! ;)

Av Jessica - 18 maj 2013 13:38

Jag känner att det är dags att byta namn på bloggen. Vi är ju faktiskt inte längre bara 3 i familjen :)

Behöver förslag, min fantasi går på lågvarv!
Så, vad ska jag byta till?

Ovido - Quiz & Flashcards