familythree

Alla inlägg under mars 2013

Av Jessica - 31 mars 2013 18:43

Haft en underbar dag! Vi var ute på en långpromenad i det underbara vädret tidigare idag o sen har vi hälsat på fina kusin Neo. Han o Maja leker så himla bra ihop, jättesöta! Nu är vi hemma o lagar middag, blir lite sent när man tappat en timme ;)
Haft en lugn härlig påsk iaf, hoppas ni haft det oxå!

Av Jessica - 30 mars 2013 06:54

Skrev ett långt inlägg om Melinas nya kunskaper som tränas dygnet runt men så krascha appen. Suck... Iaf så rullar hon över till mage från rygg, kan sträcka sig efter leksaker o greppa dom :) Eller, hon greppar allt hon kommer åt :) Älskar att känna på våra ansikten o skrattar högt. Mysigt o se hur hon utvecklas men inte lika kul att hon även tränar detta hela nätterna... Ibland längtar man tills de blir tonåringar o sover mest ;)
Nä, jag njuter ändå av denna tiden, snart är ju Maja 2 år! Tiden går sjukt fort!
Älskar mina prinsessor <3

Av Jessica - 24 mars 2013 07:16

Har hänt en hel del saker den sista tiden som gjort livet så mycket bättre o lättare :)
Är lyckligt lottad som har en underbar familj o de finaste barnen <3
Igår hade vi för första gången barnvakt till båda barnen. Min underbara syster o vän tog barnen till bushuset. Kändes jättekonstigt att inte ha dom hemma o jag ska väl erkänna att jag stod i fönstret o hoppa av nervositet tills de kom tillbaka... Nä, det var skönt o kunna vila till en hel film i sträck o få planera lite. Barnen hade kul o Maja fråga efter moster o neo hela kvällen :) Idag ska jag o Maja på hästtävling en stund, ska bli mysigt med lite kvalitetstid med min stora prinsessa

Av Jessica - 17 mars 2013 07:55

Igår natt var inget kul. Melina skrek typ hela natten... Fick sitta upp till kl 4 så hon kunde sova på min axel. Hon fick sin första vaccination i torsdags o sen dess har hon varit gnällig o arg. Igår morse var jag rätt död när tjejerna bestämde att vi skulle gå upp kl 6... Var iväg på hästtävling med familjen, hur mysigt som helst! Barnen busa,fick umgås ihop med största delen av familjen för en gångs skull. Kul o se på lite hoppning oxå men tyvärr inget jag saknar själv än.,.. Em o kvällen tillbringades med bästa vän, så härligt med sällskap o nån att bara hänga med! Inatt har melina gottgjort för de sista nätterna, endast ätit 2 ggr!
Idag behöver jag få massa gjort, tvätta i tvättstugan, slänga större sopor, städa, röja förrådet o handla... Kommer inte få ens hälften gjort med en onge i varje hand :)

Av Jessica - 13 mars 2013 17:15

Maja har ätit middag i 40 min nu.. O då äter hon bara paprika o gurka.. Nån pasta har väl slunkit ner. Suck. Tråkigt hade jag ändå. Tur att min fina vän underhöll oss en stund förut iaf. Imon blir en roligare dag! :)

Av Jessica - 13 mars 2013 10:49

Fick räkning på skatten på bilen igår. I brevet låg även en notis om att de saknade uppgift om godkänd besiktning. Åh fan, ska man hålla koll på sånt?.... Bilfan skulle varit besiktigad senast sista februari... Hade tur o fick tid imon iaf. Bara o sitta hemma idag då. Tur man inte kände sig isolerad innan... Rätt tråkigt o vara ensam hela tiden o gå o lägga sig kl 8. Kan inte åka iväg på kvällar för melina måste hålla sig vaken efter kl 6, annars somnar hon inte till majas läggtid... O går jag upp efter de somnat så vaknar melina o vägrar somna om. Suck... Tur man kan kolla film i mobilen :)

Av Jessica - 11 mars 2013 07:09

Som vanligt tidigt när tjejerna bestämmer att vi ska upp... Iofs så lyckades jag få dom i säng hyfsat tidigt igår. Får se vad vi hittar på idag, lite fönstershopping med syster tror jag iaf. Avklarat 2 av 10 dagar helt själv med kidsen :) Helt slut på kvällarna men vi har d ganska mysigt ändå <3

Av Jessica - 6 mars 2013 09:47

Idag bestämde sig Melina för o väcka mig o Maja kl 6.... Ingen av oss tyckte det var kul direkt. Maja var iaf mindre snorig o bara lite kladd i ena ögat. Upp o kolla fåret Shaun o lilla prinsessan alltså :)
Kl 9 hade jag dammsugit o skurat golven, tvättat, fixat disken o plockat undan överallt. Då däcka barnen igen så här sitter jag o hostar... Suck. Får se om jag får i Maja nån mat idag så hon orkar gå ut på en promenad.

Ovido - Quiz & Flashcards