familythree

Alla inlägg under juli 2013

Av Jessica - 31 juli 2013 21:53

Som många vet var det skottlossning i Sävedalen förra veckan. Närmare bestämt vid min husknut. Vaknade av skotten, tittar ut o ser för mkt... Barnen vaknade oxå, jag ringde mamma halvt hysterisk o chockad... Som tur är somnade barnen om men för mig blev det ingen sömn. Behöver inte gå in på detaljer, det mesta står i tidningen. Jag är iaf glad att jag inte är ensam just nu, känner mig inte trygg alls o ska bli skönt med semester. När vi kommer tillbaka ska det möbleras om så jag inte ser mordplatsen varje gång jag är i sängen.
Sov Gott @-}--

Av Jessica - 27 juli 2013 10:33

Är just nu hos mamma. Skönt o komma hemifrån efter mordet på gården i förrgår. Sjukt att se nåt sånt, händer ju lixom bara på film... Fantastiska människor som rusa ut för att hjälpa den skjutna, tragiskt att han inte klarade sig. O stackars flickvän som står bredvid. Usch...
Det var ett projekt o ta sig hit idag med, värsta ovädret o jag har inga vindrutetorkare... Över 1 timme tog det mellan Landvetter o Mölnlycke... men nu är vi här o stannar ett tag!

Av Jessica - 25 juli 2013 13:25

Känner mig verkligen sån nu. Maja är i en sån härlig trotsålder o testar mig till max! Det enda jag hör mig själv säga är ;nej Maja, gör inte så Maja, häll inte ut maten, kasta inte vattnet på Melina, hoppa inte på bordet,slåss inte, bits inte, skrik inte så... Trött på mig själv, måste välja mina strider bättre.
Bara för det stoppa hon en näve pärlor i munnen nu... :-#

Av Jessica - 24 juli 2013 14:41

I fredags fick hjärtat ett mkt tråkigt besked. Hans mormor har gått bort :-( Han åkte till Polen dagen efter o idag har de begravning. Det innebär att jag är ensam med barnen ett tag. Självklart inget han valt o jag lider med honom.
Det är trots allt inte helt lätt o fixa allt hemma själv. Dessutom fick jag hem fina Finesse i söndags så måste ta hand om henne oxå. Tack o lov för mamma o syskon som hjälper med barn o djur!! <3
Finesse är supersnäll! Igår tog Maja in henne från hagen o borsta henne själv i boxen. Stora fina hästen stod blickstilla hela tiden <3

Av Jessica - 20 juli 2013 17:38

Helt otroligt underbart väder. Barnen leker hela dagarna o tävlingen är fantastiskt arrangerad. Längtar verkligen efter o komma igång nu. Maja åkte med moster o Neo hem nu, hon ska sova där inatt o få busa. Saknar henne redan massa <3 Tack bästa moster för att du tar hand om henne :-)

Av Jessica - 18 juli 2013 11:56

Packat, städat o tvättat. Om en liten stund ska jag packa in ungarna i bilen o sen upp o hämta husvagnen. Ska bli kul med en liten minisemester med barnen o kolla på hästar hela dagarna :-)

Av Jessica - 15 juli 2013 21:22

Imorse tog jag barnen o åkte till stallet. Målning stod på schemat. Jag, mamma o Maja målade medans Melina sov. Maja hade en pinne o målade lite överallt, helst på mormor o sig själv... :-)
När Melina vaknade satt hon i vagnen o Maja busade med henne o sprang runt medans vi fortsatte måla. Tittar ut efter en liten stund o får hjärtstopp... Maja har hittat en spade son hon tar upp färg med o snurrar runt.... Det innebar att hon målat sig, vagnen och Melina... Askul. Bara o spola vagnen, klä av ungarna o åka hem till badet. Nu i efterhand är det kul ;-)

Av Jessica - 12 juli 2013 20:37

Om mindre än 1 vecka är det dags för en weekend i Varberg. Hästtävling med barnen,syskon o mamma. Ska bli spännande o åka själv med barnen o husvagn... Efter den helgen kommer Finesse! Ska bli så himla spännande o kul! Längtat efter o komma igång igen!
Denna helg är jag själv ned barnen men snälla syster ska passa dom en stund imon så jag o mamma kan tvätta o städa stallet. Bara målning kvar sen. Fint ska det va! ;-)

Ovido - Quiz & Flashcards