familythree

Alla inlägg under april 2012

Av Jessica - 15 april 2012 20:33

Nu har man landat ordentligt hemma... Jobbhelgen avklarad, storstädat, handlat och tvättat allt. Har varit riktigt skönt och välbehövligt att komma iväg lite men som sagt, borta bra men hemma bäst :)  Härligt att vara tillbaka hos djuren oxå. Wilda gjorde verkligen skäl för sitt namn igår. Hade tänkt att rida men när jag kom upp såg jag att hon trampat av sig en sko så det fick bli en longering i paddocken. Tur var väl det för satan vad hon blåste upp sig! Trampade så högt så hon slog i bakbenen i magen. Frustade och hoppade åt alla håll. Underbart att de, framförallt efter alla skador så blir jag så glad o se när hon vågar ta i ordentligt i steget o ser att det inte gör ont.   


Har ingen ro att skriva just nu, ska ta o skingra tankar framför tvn. Maja sover o älsklingen jobbar i stallet så det blir mys med tv o chibba ikväll :)


Next Week....

 

 

Av Jessica - 11 april 2012 08:13

Har haft ett par extra amazing dagar. Underbart väder o lycklig liten tjej som haft massa nya upplevelser. I förrgår var vi på ett stort Zoo. Jättefint o massa djur att titta på. Maja var dock mest intresserad av akvariet men även björnarna var en favorit. Det roligaste den dagen var dock att gå alldeles själv ute. Jag har inte vågat låta henne gå själv ute, livrädd att hon ska ramla o slå i huvudet i asfalten men nu ville hon absolut inte hålla handen. Drog iväg helt orädd o undersökte allt. Ville gärna smaka på grus, jord, sten, pinnar o allt annat hon kom åt... Roligt hade vi iaf och när vi kom hem sov hon som en stock   


                   


Igår bestämde vi oss för att tillbringa dagen med shopping. har fortfarande inte hittat nåt speciellt o hade räknat med att hitta massa kläder. Det enda jag köpt var en jacka, tröja o klänning. Och mina fina Puma skor :) Igår blev det iaf ett par jeans o en tröja till. Maja är galen i köpcentrum, hon är verkligen helt orädd och går iväg själv för att leta efter rulltrappor och knappar att trycka på. Dags att införskaffa en sele tror jag allt.   

dagen igår avslutades med ett mysigt restaurang besök. Supermysigt och fantastisk mat. Fortfarande mätt!


       


Vi hittade typ majskrokar när vi kom hit fast det är stänger. Maja bara älskar dom och har konstant en majspinne i handen... Hon äter inte hela men det verkar vara roligare att hålla i den. Ett paket kostar typ 2 spänn o är väl typ 15 st i ett paket. Har bunkrat upp nu o skickar paket hem.   


 


Älskade docka!!





Av Jessica - 8 april 2012 18:13

Är verkligen helt dött här över påsk! Inte ens en mataffär öppen. Har tillbringat hela dagen hos Roberts mormor o morfar där Maja har lekt galet mycket. Helt vild är hon o kör verkligen slut på sin gammelmormor!

Inte mycket mer gjort som sagt, får lägga ut lite bilder iaf :)


 


Shoppingfika!


   


Skoj i rulltrappan


 


Ett sätt att sova...


 


Bästa sättet att sova!!   



Av Jessica - 6 april 2012 17:47

Idag har jag verkligen inte gjort många knop! Typ inga alls faktiskt... Imorse var vi ute o käkade frukost, sen slappade vi lite här på hotellet innan Robert o Maja åkte till nån släkting o hälsa på. Jag valde att stanna här o vila. Har kollat på ett par filmer men nu har jag fått världens huvudvärk... För mycket slappande ;)

Maja har lagt till med den "trevliga" vanan att äta ytterligare en gång per natt... Nu vill hon ha mat vid 3-4 på morgonen oxå... Vet inte om det är för att det händer så mycket för henne varje dag eller om hon får i sig för lite på dagarna. Hon äter iofs heeeela tiden så tror inte det är problemet... Får se om hon lägger av med det när vi kommer hem till vardagen igen. Problemet är bara att jag inte att räknat med denna matuppgång så nu kommer inte den ersättning jag tagit med räcka. Här finns bara Nestle så jag måste köpa deras ersättning. Hoppas det inte ställer till nåt i dockans mage...

Annars har vi det otroligt mysigt, gosar dygnet runt :) Maja verkligen ÄLSKAR att åka spårvagn! Så fort hon ser en vagn blir hon överlycklig. Hon har lagt till med nya språkkunskaper oxå, pokapoka är nu det nya samlingsordet för typ allt... Hon kan sitta i timmar o säga "pokapokapokapokapoka"...


Nu över påskhelgen blir det ingen shopping. Bara mat, mat, mat o degande. Maja ska få leka massa hemma hos gammelmormor, massa roligt att riva där.


 


Morgonmys i sängen   


   


Älskar att vara ute o promenera!



Av Jessica - 3 april 2012 19:10

Lite av alla kort vi tagit. Här är de kläder Maja fick.


         




Åka rulltrappor är det roligaste som finns just nu..


 



Lilla akvariumet...


   



Fikapaus!


 



Alldeles trött efter all shopping!




         

Av Jessica - 2 april 2012 10:00

Inte mysigt alls just nu, regnar o blåser ute. Jaja, en anledning att vistas i det enorma varuhuset :) Finns ett par stycken dessutom.

Flygresan hit ner gick ganska bra. jag är rätt nojig när jag flyger, beredd på det värsta... Maja skulle sitta fastspänd i mitt knä men hon kände nog hur uppstressad jag var för hon blev helt hysterisk.. Slutade med att jag fick flytta över henne till Robert under flygningen o då blev hon jättelugn och somnade... Lilla dockan!   

När vi kom fram åkte vi buss till Majas gammelmormor. Ett mindre projekt att åka buss med 2 resväskor var samt Maja i vagn... O det är definitivt ingen svensson körning på polacker....

Eftersom vi var framme så sent så blev det bara en kort sväng dit innan vi åkte till hotellet. helt ok rum, ganska slitet men rent. Kostar typ ingenting så kan ju inte räkna med nåt lyx. Dock är jag irriterad på duschen, vi bor på 8e våningen vilket innebär att tydligen orkar inte vattnet så långt så det tar ca 20 min (!!!) att skölja ur schampo o balsam... Går nog fortare att ställa sig i regnet...


Igår var vi på en enorm marknad. Är på en gammal tågstation och det är försäljning längs med alla spåren. Hur långt som helst! Vi gick i typ 2 timmar och fick ändå inte sett allt. Billigt som tusan är det oxå. Hittade dock inte så mycket, allt var typ med Snobben tryck eller Musse Pigg... Köpte iaf en jacka, kort skinnjacka. Maja fick massa nya kläder av sin gammelmormor, hur fint som helst! Ska lägga in mer bilder senare. Fick köpt en jättefin jacka till Maja, kostade 80 kr.


 


Efter marknaden och lunch o bus hos gammel så gick vi till ett av de enorma köpcentrumen. Maja ville åka rulltrappa heeeela tiden. Lättroad... Gick omkring o kikade lite o käkade middag. Finns ett stort akvarium där som går genom två våningar. Hajar och andra enorma firrar bor där.

Lägger upp alla bilder på det senare. Nu ska vi ut igen, får se vad vi hittar på :)


Ovido - Quiz & Flashcards