familythree

Alla inlägg under oktober 2012

Av Jessica - 22 oktober 2012 17:26

Hemma med febrig tjej. Egentligen är hon väl inte sjuk i den bemärkelsen, ganska säker på att det är tänder igen... Oavsett så har hon haft feber i 2 dagar, snorar o rosslar. Vill inte äta o kan inte sova... Tycker så syndom henne, hade gjort vad som helst för o göra henne frisk o glad. !! Jobbigt oxå att man själv inte sovit på 2 dar så jag känner mig som ett lik... Hoppas på att somna en stund ikväll innan Maja får en jobbig natt. Fast mest hoppas jag att hon ( o jag) får sova inatt. Just nu har hon somnat på min mage o har faktiskt ingen feber! Hoppas hoppas! När hon vaknar lägger vi oss i badet o väntar på hjärtat kommer hem o lagar mat :)

Av Jessica - 14 oktober 2012 21:04

På denna veckan. Har haft fullt upp med jobb, planering av kalas och massa annat. Idag hade jag o hjärtat fixar dag här, vill få ordning på allt innan bebben kommer o det är lite att fixa. Kabellister är fixade iaf, hyllor och en ny köksmöbel med. Sen ska sovrummet möbleras om så båda spjälsängarna får plats, garderoberna ska organiseras så bebbens kläder får plats m m... Behöver verkligen en större lägenhet! I början av nov tar vi en tripp till Ullared o handlar de sista bebissakerna samt grejer hem jag vill ha. Inte så mkt kvar o handla till bebben, imon kommer ju vagnen! Viktigaste :) Åkpåse, madrass och overall är vä nästa prio. Maja fick nyss sin overall o kängor så hon e redo för vintern. Skitsvårt o veta vad man ska köpa men jag gick efter de som hade bäst testresultat på testfakta. Hade tur o hitta begagnat i fint skick billigt.
Hursomhelst, massa pladder nu bara. Ska snart lägga mig, hjärtat försöker få Maja o sova men hon e inte sugen alls... Blir intressant o få upp oss till kl 7 imon...

Av Jessica - 9 oktober 2012 10:12

Idag är jag ledig o då är Maja oxå hemma. Ingen av oss är direkt morgonpigga men idag är Maja extra gnällig. Inget e bra, bara gnäll o skrik. Suck... Till vår ( min iaf) lycka så har det varit nalle puh på Disney Channel en stund så vi fick lite mystid. Skulle börjat sy napphållare och halsduk nu men får vänta tills Majsan somnat. Fick ritat upp mönstret iaf...
I em tar vi en sväng på allum tror jag, ska se om jag hittar nån jacka till Maja o ett par kängor.
Nu har det redan gått 2 veckor utan Wilda, men inte en dag utan att hon finns i mina tankar. Varje dag är jag på väg till stallet, sen inser jag att hon inte är där... När det regnar börjar jag automatiskt oroa mig för om hon fryser... När solen skiner planerar jag längre ridturer... Kommer aldrig hitta en så pålitlig o underbar häst, tveksamt om jag nånsin kommer vilja heller...
För övrigt så är jag trött på o vara höggravid oxå. Bebben får gärna komma nu, allt är så tungt o jobbigt nu. Komsi komsi :)

Ovido - Quiz & Flashcards