familythree

Alla inlägg under oktober 2011

Av Jessica - 31 oktober 2011 06:27

Idag är det verkligen inte vilken måndag som helst. Inte nog med att den är otroligt efterlängtad efter en pisshelg, det är VÄRLDENS bästa mammas födelsedag! Grattis mamma! Jag o Maja ska åka hem till mamma o fika sen. Vi har inte fått nån officiell inbjudan men vem behöver d när man bara kan krascha partyt?   

 


I torsdags fick Maja sin andra spruta, jag gömde mig i väntrummet medans Robert var inne hos sköterskan med henne... Dock gick det jättebra, hon grät ingenting efteråt. Mammas duktiga tjej   


Det är så himla tråkigt att gå upp kl 6 på morgonen när man inte får sova hela nätter. Det enda positiva är att vi bara är uppe en timma, sen får vi lägga oss en stund igen. Myspys :)


 



Av Jessica - 25 oktober 2011 07:11

NÄR ska Maja lära sig sova mer än 2 tim i sträck?? De senaste nätterna har varit terror, hon har inte bara vaknat för mat utan vaknar ca 1 gång i timmen för att hon snurrar runt så mkt i sängen o slår i huvud o fötter i sängen. Spjälskydd hjälper inte så mkt, ska jag vaddera hela sängen oxå? Idag gick hon dessutom upp kl 6... Zzzzzz...


Igår var vi o fikade med min fina vän Johanna, har inte setts på flera år! Helt sjukt vad fort tiden gått men när vi sågs var d som d var igår :) Kanonkul var d iaf.

Hade även med mig min trasiga hund, fick bära henne in o ut ur bilen. Måste nog ta det där besöket...


 

Av Jessica - 24 oktober 2011 08:37

Tycker att det är rätt härligt med måndagar. Helgen har varit händelserik och trevlig men det är så mysigt att få gosa ensam med Maja på morgonen o sen ha dagen tillsammans med henne. Robert jobbar "vanlig" tid och är inte hemma så sent så vi hinner ha lite familjemys oxå. En bra dag helt enkelt.


 

Mina goa tjejer   

Av Jessica - 23 oktober 2011 21:16

Helt galet vad fort tiden går! Idag är min docka hela 5 månader! Känns som det var igår jag låg o klämde    Nu är hon redan så stor, kryper, äter pureer o busar hela dagarna   Helt klart d bästa som hänt mej.


 


I lördags var jag även ute på krogen första gången sen Maja kom. Förfesta och fixa ordning med hemma hos min syster och vi var ett par tjejer som hade riktigt kul. Jag hade dock inte lika kul när vi var inne på Hard Rock sen, var inte direkt roligt folk där. Åkte hem vid 2 och kände mej rätt nöjd över att vara nykter :)  Får väl göra ett nytt försök om ett tag igen   

Av Jessica - 20 oktober 2011 22:19

Idag är det 1 år sen jag var på MVC första gången. Var på inskrivning och läkarkontroll. Pga tidigare missfall började vi med undersökningen som skulle visa om fostret levde denna gång. Det gjorde hon   Vårat underbara lilla mirakel visade sig i mörka tider. Tajmingen var kanske inte den bästa då vi inte var tillsammans längre men när jag såg dig sprattla omkring i magen spelade inget annat längre nån roll. Du är allt!


Maja  

    

Av Jessica - 19 oktober 2011 21:32

Inte alls kul väder de senaste dagarna. Man får verkligen ingen energi av detta äckelväder o det är så himla tråkigt att bara vara hemma. Igår var jag tvungen att ta ut Maja i regnet eftersom det aldrig slutade o hunden måste ju få komma ut. Idag kunde vi tajma in promenaden mellan 2 skurar... Som tur e kom Pernilla o Cindra o hälsa på en sväng så vi fick lite sällskap. Tog Maja o Zabina på en kvällstur förut oxå, kände att vi behövde lite luft :)


Imon är det jobb igen, innan det blir det en ridtur. Jobbar fredag o lördag oxå o på lördag ska jag o Pernilla ut. Har inte varit ute på typ 1,5 år så det ska bli riktigt kul! Kommer säkert sakna Maja så mycket att det inte blir sent men ska iaf ta mig ut en sväng.

Trött o uttråkad nu...


Av Jessica - 18 oktober 2011 07:01




Igår hade vi en riktigt mysig kväll hemma. Lagade mat, bakade och promenerade. Himla mysigt var det. Läggningen av Maja gick helt ok, det var en del protester men inte vansinniga. Det bästa var att hon återigen bara vaknade en gång! Fantastiskt! Dock verkar detta innebära att vi ska gå upp halv 7 på morgonen istället för halv 9... jaja, väljer ju hellre mer nattsömn än sena mornar :)


Sådär mysigt att vakna upp till detta vädret dock. Det är ingen  ra dag att vara djurägare på... Hoppas min pappa kikar förbi på förmiddan så han kan passa Maja medans jag springer ut med hunden. Känner inte för att behöva ta med mej henne ut.


Får se vad dagen har att erbjuda idag, inga planer alls :)


 

Av Jessica - 17 oktober 2011 14:04

Efter de senaste kvällarna/nätterna med Maja så satte vi oss igår och gjorde "schema" för Majas mat o sovrutiner. Det är så lätt att glömma tiden när man leker och samtidigt gör 100 andra grejer. Så vi skrev ner riktlinjer för när hon bör äta o sova så att vi båda gör likadant. Det blev sen läggning igår o jag förberedde mig på ännu en natt med 100 omnattningar. Man kan säga att jag var minst sagt lycklig imorse då hon endast vaknat EN (!!) gång på hela natten o det var för mat. Hon sov som en stock för övrigt (dock på mage)! Dock gick hon upp halv 7 imorse men efter ett blöjbyte och en flaska så kröp vi ner i sängen igen o somna som små grisar i över 2 timmar! Behövdes verkligen. Får så mkt mer energi så idag har vi redan dammsugit, tvättat, diskat, dammat, bäddat, promenerat med hunden och plockat lite.

Hon till o med åt en hel lunch idag! Underbara Måndag!  

   


Ovido - Quiz & Flashcards