familythree

Direktlänk till inlägg 15 januari 2013

Chillar

Av Jessica - 15 januari 2013 11:14

Idag är Maja på dagis. Jag o Melina bara myser o gör så lite som möjligt. Försöker lära mig att det är ok att ta det lugnt ibland. Måste inte städa o greja hela tiden. Har oxå bestämt att jag inte ska låtsas klara allt själv utan använder mig av alla i min närhet som vill passa o leka med barnen. Med Maja gjorde jag allt själv, när hon började på dagis hade vi aldrig haft barnvakt till henne. Nu måste jag lära mig o ta emot hjälp, är ju inte
så att jag inte får tid med barnen :)
För övrigt så går allt ok hemma dock har Melina varit täppt i näsan i typ 3 veckor. Varje natt får jag gå upp o spraya så hon kan få sova o äta ordentligt. Vi har oftast en skön dygnsrytm, vid 10 på kvällen däckar hon hårt o sen sover hon till 2,3. Äter halvsovande o somnar om till 5,6. Sen brukar vi gå upp vid 8 o mysa i soffan. Maja åt minst varannan timme dygnet runt så detta är lyx ;)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jessica - 17 augusti 2015 20:54


Ja det är nog en passande beskrivning av vårat liv just nu. Inga rutiner, inen ordning, ingen sömn... Planen är varje dag att vi ska äta vid ungefär samma tider o att barnen ska lägga sig vid 19-20. Men den planen spricker lixom innan dagen ens börja...

Av Jessica - 16 augusti 2015 09:49


Milo har haft lite ont i magen sen han kom. Blir inte lättare av att han har frejkakudden, han får lixom inte igång magen. Sen får han ersättning oxå som gör det lite segare. Iaf så gick vi som vanligt upp vid 5 imorse. Halvsov o myste ett tag. Vid h...

Av Jessica - 30 juli 2015 22:47


Jag har inte varit ute så mycket sen Milo föddes. Varken orkar eller vill. Idag var vi dock iväg en sväng för o hämta lite grejer, åkte hela familjen. Det är rätt stökigt o få med sig alla o att hålla sams... Slutade med en ordentlig ångest attack fö...

Av Jessica - 29 juli 2015 08:23

Idag ska vi till bvc igen. Hoppas han gått upp i vikt som han ska. Han äter som en häst just nu så det känns bra iaf. O andra sidan så byter jag en sisådär 10 bajsblöjor på en dag med ? Just nu sover lilleman o jag myser med Melina i soffan. Maja so...

Av Jessica - 28 juli 2015 08:02

Ända sen förlossningen har jag varit krasslig. Nackspärr, ont i halsen, feber o kämpat med amning. Igår var jag hos läkaren o fick bekräftat att jag har streptokocker. Nu när jag fått medicin hoppas jag på o vara bättre snart. Amningen har jag pausa...

Ovido - Quiz & Flashcards